Stoelyoga

Wat is Stoelyoga?
Bij Stoelyoga doe je de oefeningen op en rond de stoel of gebruik je de stoel voor balans. Net als bij andere yogavormen komt het hele lichaam aan bod; je rekt, strekt en buigt. Het aantal oefeningen dat je kunt doen is eindeloos. Wel is het belangrijk om ook echt aandacht te hebben voor een goede ademhaling, aldus Lizette. ‘Stoelyoga is veel meer dan “zitgym”. Je beweegt niet alleen je lichaam, maar geeft door de buikademhaling ook je brein rust. Als je het vaker doet, merk je dat je flexibeler wordt en dat je meer ruimte en rust gaat ervaren. En dat is weer goed voor de creativiteit.’

Wat zijn de voordelen van Stoelyoga?

  • Je houding verbeterd
  • Je krijgt meer energie die je de verdere dag nog voelt
  • Je slaapt beter.

Wat zijn de resultaten van Stoelyoga?

  • Een soepeler en sterker lijf
  • Je leert hoe je je moet ontspannen.

Hoe ziet een Stoelyoga-les eruit?
Een les bestaat altijd uit de volgende vaste elementen: het losmaken van rug en nek, spierversterkende oefeningen, en stretch en losmaak oefeningen. Zo is iedere les ideaal om flexibeler en wat sterker te worden.

Voor wie is stoelyoga bedoeld?
Voornamelijk wanneer je met een lichamelijke beperking te kampen hebt, zoals reuma, fybromyalgie of blessures. Daarnaast als je wat minder mobiel of ouder bent is stoelyoga de perfecte les voor jou.

Training aanvragen

Vul het formulier in, en we nemen binnen een werkdag contact met je op.
Delen: